Počínaje 2. listopadem 2020 rozšiřuje společnost Autodesk politiku přístupu k aktuálním a starším verzí svého softwaru v rámci programů předplatného (subscription) a údržby (maintenance). Řada velkých projektů probíhá v delších časových cyklech a je tak často potřeba zachovávat jednotnou verzi návrhových aplikací po několik let.
Dosud pokrývala politika dostupnosti a technické podpory pouze aktuální verzi a 3 předchozí verze daného softwaru. Nyní bude délka dostupnosti rozšířena na 5 přechozích verzí (tedy při typickém ročním cyklu nových verzí - 5 let zpět). Například s aktuálními verzemi řady 2021 máte jako zákazník se subscription od listopadu k dispozici i všechny předchozí verze až do roku/verze 2016.
Tato změna má usnadnit přechod na aktuální verze softwaru Autodesk a neměla by být používána jako metoda, která by bránila upgradům. Nové verze nabízejí vyšší funkčnost, nové možnosti spolupráce, doplňkové nástroje a průběžné aktualizace.
Je potřeba zdůraznit, že změna se týká dostupnosti verzí a jejich licencí - zatímco obecná podpora Autodesku (hotfixy, aktualizace aplikací, bezpečnostní opravy) i nadále pokrývá pouze aktuální verzi softwaru a 3 předchozí verze (tj. dnes verze 2021-2018). To se nemění a měli byste to brát v úvahu při stahování a používání starších verzí softwaru. Pokud je verze dostupná, ale není podporována, znamená to, že nemáte žádný přístup k aktualizacím, opravám zabezpečení, opravám hotfix nebo k technické podpoře Autodesku při řešení problémů, se kterými se můžete setkat při používání předchozích nepodporovaných verzí.
Další důležitou informací je to, že zatímco aktuálně podporované předchozí verze jsou i nadále dostupné prostřednictvím vašeho účtu Autodesk (Autodesk Account, manage.autodesk.com), další 2 předchozí verze softwaru (4. a 5.) budou k dispozici pouze prostřednictvím virtuální asistentky AVA - Autodesk Virtual Assistant (ava.autodesk.com).
Změna se netýká výukových licencí - EDU.
Viz též loňský blog Podpora a aktivace starších verzí (aktualizováno).
Pro další informace o politice podpory produktů Autodesk prosím kontaktujte společnost CAD Studio (součást Arkance Systems).
Firma CAD Studio s.r.o. je autorizovaný dealer Autodesk (již 26x po sobě oceněna jako největší dealer Autodesku v ČR a SR: 1994-2020), Autodesk Platinum Partner, Autodesk Training Center a Autodesk Developer s více než 30letými zkušenostmi a týmem 130 specialistů. Proč nakupovat právě u firmy CAD Studio?
CAD Studio dodává kompletní řešení - software, hardware, školení, služby - pro CAD/CAM, BIM, GIS/FM, PDM a multimédia, založená na technologiích firmy Autodesk (digitální prototypy, BIM, AutoCAD, Inventor, Revit, Civil 3D, Fusion 360, 3ds Max, Vault, Plant, Simulation, cloud...) a aplikační nadstavby pro konkrétní profese (i vlastní vývoj). CAD Studio je členem evropské skupiny ARKANCE.
PRAHA - Líbalova 1/2348, 149 00 Praha 4, tel: +420 910 970 111
BRNO - Sochorova 23, 616 00 Brno, tel: +420 910 970 111
OSTRAVA - Hornopolní 34, 702 00 Ostrava, tel: +420 910 970 111
Č.BUDĚJOVICE - Pražská tř. 16, 370 04 České Budějovice, tel: +420 910 970 111
PARDUBICE - Rokycanova 2730, 530 02 Pardubice, tel: +420 910 970 111
PLZEŇ - Teslova 3, 301 00 Plzeň, tel: +420 910 970 111
SLOVENSKO (Bratislava + Žilina) - tel. +421 2 6381 3628
MAĎARSKO (Budapešť: Varinex-CAD Studio) - tel. +36 1 273 3400
FRANCIE, BELGIE, NIZOZEMSKO, POLSKO, FINSKO, LITVA (Arkance Systems)